søndag 29. november 2009

Løper med linramme / Runner with border of linen


Denne helga har jeg sydd en linløper på oppdrag fra Artic Quilter. Designet er deres og man kan kjøpe både mønster og kit i butikken. Midtpartiet er laget etter "kutt og flytt" - prinsippet og rammen rundt er svart lin. Det er gode forklaringer i mønsteret og den er enkel å sy.
Løperen måler 15" x 45 1/4" (38 x 115 cm)

This weekend I've made a runner with linen on the border. It's designed by Artic Quilter (a quiltshop in Finnsnes, Northern Norway), and you can buy both the pattern and a kit here. The middle part is called "Stack and slash" and it's easy to make.
It measures 152 x 45 1/4" (38 x 115 cm)



11 kommentarer:

9na sa...

Fin løper... Sånn kutt og flytt har jeg aldri prøvd meg på men har lest om det i bok eller på nettet og nå fikk jeg lyst til å prøve... Men først måå jeg gjøre ferdig litt av de fjørten tingne som flyter her på bordet...

Anne Lise sa...

Veldig fin og litt anderledes juleløper. Denne teknikken kan sikkert bli fin i andre farger også. Har lyst å prøve meg på en slik.

Blåbærtua sa...

Takk for kommentaren på bloggen min. Så fint du har arrangert bildet av løperen. Løperen var lekker. Kos deg i adventstiden.

tubakk sa...

Flott løper, og ganske lik den som jeg har sydd i dag. Og med de samme fargene. Har ikke brukt mønster, bare noen firkanter jeg hadde sydd med "kutt-og-flytt"-teknikk.

Elins systue sa...

Fin løper. Julerød ser jeg

Pia sa...

Nydelig!! Du e jo ikke bare flink å sy - men jaggu e du flink å ta bilde også;-)!!

Mays Quilte- og Strikkeblog sa...

Duken er lekker i rødt og sort.Kos deg i adventtiden.

Bente sa...

Flott løpar i fine fargar!

AnneH sa...

Aha, så det heter "kutt og flytt" på norsk. Da har jeg lært noe i dag også.
Den løperen var nydelig. Svart og rødt er veldig fint sammen. Og ekstra flott blir det jo med snø og lykt!

RIRI '70 sa...

Always wondefull work.
Look to my mail. Thanks erika

Hellen Sigurbjörg sa...

En veldig fin julelöber du har sydd, fine farger!