mandag 9. november 2009

Engler / Angels


Hvis du går på kurs med Anne Beier Finnestad lærer du å bruke stoppefoten på symaskinen. Hun er en mester til å "tegne" ved hjelp av denne labben. I en av hennes bøker (" Hjertefryd av symaskinlyd") finner du denne engleløperen.
I denne omgang sydde jeg en liten brikke og en vanlig løper.
Målene er:
Brikke 17 1/2" x 21" (45 x 53 cm)
Løper 17 1/2" x 34" (45 x 86 cm)

If you happens to join a class with Anne Beier Finnestad (Norwegian) you are able to learn a lot about using the free-motion-foot. She says she's using it to "draw" on her quilts. In one of her books called "Hjertefryd av symaskinlyd" (translated like "Heartjoy by sewingmachinesound") you can find this Angelrunner.
This time I made one small and one large runner.
They measures:
Small 17 1/2" x 21" (45 x 53 cm)
Large 17 1/2" x 34" (45 x 86 cm)





12 kommentarer:

Karilla sin hobbyblogg sa...

Knallfin løper og brikke. Den var litt annerledes i mønsteret og stilige farger. Ha en fin uke.

Hennes sa...

Så flott.
Veldig gøy quilting du har gjort.
Å leke med stoppefoten er gøy.
Ha en fin fin dag.

Linda.

Lappestua sa...

Nydelige duker!

agnes sa...

er ist wunderschön,
liebe Grüße
agnes

Inger sa...

Disse ble kjempeflotte. Tror du må ta meg i kursing etter jul. :-)

Bente sa...

Nydeleg løpar og brikke. Likte veldig godt fargevalget ditt.

2ne sa...

Anne Beier Finnestad er en flott kurslærer - var på kurs og sydde soppbilde som er i boka. Flott løper du har laget :-)

Mosbøjenta sa...

Kjempefin løper ;) jeg er glad i engler ;) kanskje jeg skal kjøpe denne boka..

Annema sa...

Den var bare helt lekker,koselig med engler.Ha en fin uke.

Sigrun sa...

Åhhh så flott. Den boka har mange flotte motiv, fikk inspirasjon til å åpne den og titte litt når jeg så dette. takk for at du deler.

Sølvis blog sa...

Kjempefine løpere du har laget. Koselige applikasjoner

Anonym sa...

Det var noen skikkelig herlige engler du har laget. Jeg likte godt fargene du har brukt.