fredag 23. oktober 2009

Penalhus / Pencilcases


Disse penalhusene er sydd etter mønsteret "Trollstreker" av Laila Ukkelberg. Monteringen ble litt forskjellig da jeg prøvde meg fram med diverse måter å sy i glidelåsen. Det som fungerer best for meg er å sy de i for hand til slutt. Den brun/turkise er sydd helt etter Lailas mønster. Deretter fant jeg ut at jeg ville ha lukkekant oppe ved glidelåsen og sydde det på de tre siste.
Fin størrelse til skolebruk eller make-up.

The designer Laila Ukkelberg has made this pattern. I used the pattern all the way making the one with brown/turquoise fabrics. Then I wanted to have a binding along the zipper so I had to change a little bit on the last three ones.
Nice size for school or make-up.

8 kommentarer:

Inger sa...

Virkelig flotte pennal. Har sett disse på andre blogger tidligere, og lurt veldig på hvor mønsteret var fra. Nå fikk jeg jo svar. :-)

Kjersti M sa...

Så flotte penaler du har sydd og ikke minst den flotte quilten i forrige innlegg. Enkel, men du verden så flott :-)

Litamora's Quilt & Design sa...

Utrolig flotte pennaler! Jeg liker ikke den glidelåssømmen jeg, men det blir nok en del toalettpunger og sminkepunger nå fram mot julemesse ;o)
Ha en flott helg :o)
Laila

Nina Lise@Mrs Moen sa...

Så mye fint du syr!
Kan jeg spørre hva du bruker til vatt i grytevottene og -klutene?

Lise sa...

Så flittig du har vært! Pennalene ble fine, gryteklutene også. Kjente igjen en elefant på en av dem. Kjøpte tilsvarende i Birmingham i fjor...Quilten ble nydelig!

Timotei sa...

Så fine pennal og så flotte stoffer du har!

Sissel`s syglede sa...

Så flotte disse var da. Her er det utallige muligheter til åbli kvitt reste-stoff på. Du har virkelig vært kjempeflink:-))

Klemz Sissel.

Bente sa...

Flotte penalhus :)
Lekre stoff og fargar.
Likte best lukkekanten oppe ved glidelåsen eg og.