mandag 19. oktober 2009

Julestrømper / Christmas-stockings


Disse julestrømpene ble startet på i 2004 da jeg kjøpte boka til Anne-Pia Godske Rasmussen. Halvferdige dukket de opp da jeg ryddet og flyttet til nytt syrom og idag ble de ferdige. Har ikke fulgt mønsteret da jeg monterte delene sammen. Egentlig skulle de vrangsyes men jeg valgte å sy på en lukkekant øverst. Bakpå hempen har jeg sydd på en hjemmelaget hjerteknapp.

I started on these Christmas-stockings in 2004 when I bought a book of Anne-Pia Godske Rasmussen (Danish designer). When I moved to my new sewingroom I found them again and today I finished the work. I haven't followed the pattern when putting them together because I wanted to use a binding on the top. I also decorated them with some of my homemade buttons.




11 kommentarer:

Sissel`s syglede sa...

Disse var jo kjempeflotte. Got å få unna noen ufo`er en gang i blandt og bytte av syrom kan lønne seg. Du har vært kjempeflink:-))
Klemz Sissel

Inger sa...

Disse var kjempefine. Og litt annerledes enn det de fleste syr. :-)

agnes sa...

**wunderschön**
liebe Grüße
agnes

LindaQuilt sa...

Gratulerer med kjempefine julestrømper! Nydelig sydd :-)

2ne sa...

Kjempefine julestrømper. Heldige de som skal bruke disse - plass til masse godti disse :-)

Hennes sa...

Veldig fine. :o)
God å gjøre unna sånt som blir liggende.
Jeg har den boken på hyllen selv, må vist ta den ned og gjøre meg klar til jul..
Ha en fin uke.

Hilsen Linda

Annelis hantverk sa...

Så fina julstrumpor och grytvantar du har gjort! Det är att börja i tid för hastigt är julen här.
Ha en bra dag!

Elins systue sa...

Stilige jule strømper

Bente sa...

Strømpane var flotte :)

Eg blei inspirert av grytevott produksjonen din, og tenkte å sy nokre slike. Det er berre eit problem....Skulle tegne av malane, mal A og B er OK, men så var det mal C då kvar finn eg den ????????
Kan du hjelpe meg?

Anonym sa...

Kjempefine julestrømper! Fint at dem dukket opp igjen slik at du fikk dem ferdige.... :-)

Sigrun sa...

Dissse var kjempefine, deilig med ufo utrydding.