søndag 4. oktober 2009

Helgetur til Oslo / Weekend in Oslo


Har nettopp kommet hjem etter en flott tur til Oslo. På få dager rakk jeg å få med meg besøk hos Kathrines Quiltestue, Bærums Verk med bl.a. Lappemakeriet, en tur på Operataket i flott høstsol, premiere på filmen "Julie og Julia", "Kreativ lørdag" med Rie Norum og til slutt IKEA på Furuset.

Just arrived home after a few days in Oslo. I visited some quilting fabric stores (Kathrines Quiltestue and Lappemakeriet), The Opera, the film "Julie & Julia", Creative Saturday with Rie Norum and a short visit to IKEA.

Kathrine og Heidi er alltid hyggelige når man besøker butikken. De viste villig fram nye quilter, kursmodeller og nye stoffer. Imorgen drar de til Houston for å hente flere ideer. God tur!


Lappemakeriet ligger bare 35 min. busstur fra sentrum i Oslo. Her finner du helt andre stoffer enn hos Kathrine. Vi handlet med Torunn, en hyggelig dame som gir god service.



Bærums Verk:


En tur på til den nye Operaen i Bjørvika passet godt i det fine høstværet fredag.


Her er Rie Norum som demonstrerte bl.a. "Borders made easy". Hun ga oss mange flotte tips og delte villig sin kunnskap med oss.


Dette ble med meg hjem:
This is what I took with me back home:


7 kommentarer:

9na sa...

Så supert at du vil være med på sy-mysteriet!

Inger sa...

Det ser ut til at dere har hatt en flott tur. :-)

Kjersti M sa...

Ser ut som en tur som hadde alt det en jentetur skal ha. Bare litt misunnelig ;-)

Elin sa...

Endå ein tur? Jøje meg alt du har fått vere med på i det siste. Lappemakeriet er min favoritt!

Kanussel sa...

Flotte bilder fra en sikkert flott tur! Har også vært på kurs med Rie, hun var dyktig og hyggelig.

LindaQuilt sa...

For en kjekk helg du har hatt! Og så effektive som dere har vært!

toja sa...

Veldig som du er på farta da :) Jammen har du fått med deg mye på kort tid i Oslo. Flotte stoffer du har kjøpt!