søndag 25. oktober 2009

"Jeg bærer ditt hjerte..." / " I carry your heart..."


Et av de fineste diktene jeg vet om er skrevet av amerikanske Edward Estlin Cumming og heter på norsk "Jeg bærer ditt hjerte..." Syns diktet passer godt til de siste kuvertbrikkene jeg har sydd. Her har jeg brukt rester av de lyse stoffene mine og applikert på englene fra AnnAKas mønster "Høytidsengler".
Størrelsen på alle er 13" x 17"
Med dette berømte diktet ønsker jeg dere alle en strålende flott søndag!

“ Jeg bærer ditt hjerte”

Jeg bærer ditt hjerte med meg
Jeg bærer det i mitt hjerte

Jeg er aldri uten det
Hvor enn jeg går, går du, min kjære

Og hva enn jeg gjør alene,
Er ditt verk, min elskede

Jeg frykter ingen skjebne
For du er min skjebne, min søte
Jeg trenger ingen verden, du vakre
Du er min verden, min sanne

Her er den dypeste hemmelighet
Som ingen kjenner

Her er roten til roten
Knoppen til knoppen
Og himmelen til himmelen

Til et tre som heter livet
Som vokser høyere enn sjelen kan håpe
Eller sinnet kan gjemme
Er vidunderet som holder stjernene atskilt

Jeg bærer ditt hjerte
Jeg bærer det i mitt hjerte


One of the most beautiful poems I know of is the one written by Edward Estlin Cumming called " I carry your heart..." I think the poem suits my latest placemats well. I used scraps from my lightest fabrics and AnnAKas angles as motives.
They measures 13" x 17".
With this famous poem I wish you all a great Sunday!


” I carry your heart”

i carry your heart with me

i carry your heart with me (i carry it in
my heart) i am never without it (anywhere
i go you go, my dear; and whatever is done
by only me is your doing, my darling)

i fear
no fate (for you are my fate, my sweet) i want
no world (for beautiful you are my world, my true)
and it's you are whatever a moon has always meant
and whatever a sun will always sing is you

here is the deepest secret nobody knows
(here is the root of the root and the bud of the bud
and the sky of the sky of a tree called life; which grows
higher than soul can hope or mind can hide)
and this is the wonder that's keeping the stars apart

i carry your heart (i carry it in my heart)




17 kommentarer:

Inger sa...

Så flotte spisebrikker du har sydd, og et virkelig nydelig dikt du har funnet fram. Ha en fortsatt fin søndag. :-)

Januarsola sa...

Så nydelig, både dikt og spisebrikker. Er så glad i lyse duse farger så disse traff meg rett i hjerte :0)
Har tillatt meg å følge din side og håper du syns det er ok.
Fortsatt fin søndag!

Marita sa...

Nydelige spisebrikker! Har man "råd" til å spise på disse? Alt for fine til å søle på.

Mona sa...

Bare helt nydelig....

agnes sa...

Hallo Anne-Grethe,
deine Engel sind
*Herzallerliebst*,
liebe Grüße
agnes

Haldis sa...

Nydelige spisebrikker og dikt!

2ne sa...

Kjempeflotte spisebrikker med nydelige engler. De ble så rene og fine og det hører godt med til englene. Ønsker deg en god søndag ettermiddag :-)

Angelika sa...

Wonderful angels ! Best wishes from Germany, Angelika

Kanussel sa...

Virkelig vakkert dikt!!

Siren sa...

Så søte brikker!

Hennes sa...

Disse var det høytid over, utrolig flotte.
Fint dikt også.

Hilsen Linda

Elisabeth sa...

Helt nydelig, både brikkene og diktet. Ha en fin uke.
Elisabeth

Sølvis blog sa...

Så nydelig - både dikt og brikker. Og ja de passer godt sammen.

Trollmor :) sa...

Nydelige spisebrikker (jeg holder også på med disse englene nå) og helt herlig dikt (et av de fineste jeg har hørt) !!! Ha en fin dag :)

Anonym sa...

Å så nydelig !!!!

Anit@

Elins systue sa...

Flott med de dikktene til motivet

Bente sa...

Nydelige kuvertbrikker ! og nydelig dikt. Vi trenger slike gode ord av og til, så flott at du har fått inspirasjon derfra !