torsdag 25. desember 2008

Juleduken til mamma og pappa


Det er ikke lett å finne på julegaver til foreldre som har vært gift i over 53 år, derfor ble denne duken til. I stua har de et stort rundt bord, problemet mitt var at jeg ikke ante hvor stort. Min yngste søster ble satt på saken og det tok noen dager før hun fikk anledning til å måle uten at de oppdaget det. Jeg hadde ikke tid å vente på målene, men begynte å komponere hvordan den skulle være. Til slutt ble duken ferdig, pakket inn og sendt med mine foreldre som hadde et ærend til byen. Da de var på hjemvei ringte min søster og fortalte målene på bordet. Det målte 90 cm og duken som var på vei til Finnsnes hadde jeg målt til 102 cm! Her var gode råd dyre: Jeg måtte sy en ny utgave, og endte opp med en tilsvarende som målte 83 cm. Ombytting av gavene ble besørget av min lillesøster og igår fikk foreldrene mine fortalt historien om duken.



Bildet viser den første og største utgaven av juleduken.
Applikasjonene er hentet fra "Stjernedryss" og "Adventsløper", begge AnnAKa-design.

16 kommentarer:

May Britt sa...

Det ble en nydelig juleduk. Er sikker på at de ble veldig glad for den. God jul

Anonym sa...

Duken vart nydelig! God jul.

Blåbærtua sa...

Det var en kjempeflott juleduk. Ønsker deg en fortsatt GOD JUL!

Alma Merethe sa...

Kjempeflott duk du har satt sammen.
Tenker de ble glade for denne gaven. Det er ikke lett å gi gaver til dem som har det meste. Du får fortsatt ha ei fin jul.

Anonym sa...

Utrolig flott - og to stykker da! Ha en fortsatt fin romjul.

Inger sa...

Kjempeflott duk. Ja du får det til. :-) Fortsatt god jul i heimen.

Sølvis blog sa...

den var nydelig - og den storyen med to like kjenner jeg godt til fra ett stk slumreteppe jeg sydde til min far i fjor sommer...

Anonym sa...

Utrolig flott duk !

Karilla sin hobbyblogg sa...

Nydelig fin duk.
Går ut de fra at foreldrene dine ble fornøyde.
Ha en forsatt fin jul.

Sigrun sa...

Nydelig duk, skjønner godt at foreldrene dine blei glad for den. fortsatt god jul.

2ne sa...

Duken var bare helt lekker. Kjempeflott gave - håper dine foreldre får mye glede av den.

Anonym sa...

aiaiai, så flott duk! Meget kreativ og flott!

Anonym sa...

Du er virkelig en kreativ og produktiv og flink dame, med en flott og inspirerende blogg.Ønsker deg et godt nytt quilteår! Hilsen "bloggløs quilter" Catharina fra Kristiansand.

Nina In Norway sa...

Knallbra juleduk. Den likte jeg. En kjempeide.

Nina

Miriam sa...

nydelig rund duk!

Elin Kathrine Nilssen sa...

Wow, denne var virkelig flott.