fredag 27. juli 2007

"Sommerdrøm"


Idag skinner sola igjen og da passer det godt å presentere mitt siste prosjekt.
Vera Fjellås har designet dette mønsteret. Bortsett fra batikkstoffet til sommerfuglene et dette nok et resultat av stoffer hentet fra hyllene mine.
Quiltingen ble gjort litt annerledes enn i mønsteret da jeg fulgte rutenettet helt ut og ikke frihåndsquiltet på bordene.
Blomstene har håndsydde dekorsømmer og franske knuter i midten. I tillegg er det en svart dekorsøm til sommerfuglene.
Løperen måler 18 1/4" x 39" (46 x 99 cm).

4 kommentarer:

Anonym sa...

Løparen din var kjempefin, Fikk sommarfølelse. Her i vest har vi hatt sola ein time i dag, no er det regn.

Mona sa...

Løperen ble kjempefin. Mønster og stoff ligger på bordet og bare venter på å bli tatt fatt i. Først må jeg gjøre ferdig et annet prosjekt. Kanskje i morgen.

Blåbærtua sa...

Veldig fin løper og kjempefint teppe i forrige innslag.

Anonym sa...

Så lekker den var! Så den ferdig når jeg var på Storsteinnes på torsdagen. Håper du ellers får en fin helg!