søndag 28. september 2008

Pennal / Pencilcase


Min stedatter har startet på utdanningen sin og trengte et pennal. Jeg sydde fem stykker så får hun velge hvilken hun vil ha.
Utgangspunktet er et rektangel på 10" x 12 1/2", dermed ble penalet litt smalere enn toalettmappene jeg har laget tidligere. På glidelåsenden har jeg pyntet med perler som også gjør det lettere å åpne penalet.

My stepdaughter has started her education and needed a pencilcase. I made five, then she can pick the one she wants.
I started with a fabric measuring 10" x 12 1/2", then I got it smaller than the toiletpurses I've made before. At the end of the zipper I put some nice pearls to make the drawing easier.


5 kommentarer:

Inger sa...

Flotte pennal du har laget. De er litt morsomme fordi en har ganske store variasjonsmuligheter. Har fått litt "dilla" på disse. Ha ei riktig fin uke.

Anonym sa...

Så fine de er. Du har brukt så herlige farger. Man burde egentlig ha to liggende ved siden avhverandre på pulten også. De gjør seg så godt sammen.

Hanne sa...

Flotte penal :-)
Fint å ha noen ekstra på lager til påkommende gaver.

Mor Kari sa...

Kjempekoselige penal! Må være vanskelg å velge ett.De er jo like fine alle sammen!

Anonym sa...

Hei hei.En stund siden jeg har vært innom her,mye flott du har laget.Nydelig spisebrikker.Ha en fin uke:)