onsdag 25. juli 2007

Teppe til flygeferdig tenåring


Quiltemagasinet 02/07 inneholder mange flotte prosjekt, bl.a dette teppet som danske Helene Juul har designet. Jeg begynte å samle stoffer i mai og etter hjemkomst fra ferien ble teppet påbegynt. Heldigvis fikk jeg med meg rettelsene på skjæremålene til den store 4-patchen og unngikk mye skred. Den gule rammen ble noe bredere enn på originalteppet for 4-patchen i midtdelen ble renskåret til 9" x 9" (skulle være 9 1/2" x 9 1/2"). Alle 54 windmillblokkene er på plass rundt og danner en pen ramme.
Bakparten og toppen ble festet til bomullsvatten med spraylim, strøket og tørket til neste dag.
Det gikk mye bedre enn forventet å quilte teppet i svakt buete linjer på min egen symaskin. Her var quiltehanskene til stor hjelp.
Teppet måler 60" x 85" (152 x 215 cm)



Detalj av teppet:

12 kommentarer:

Linda sa...

Flott teppe,tenåringen kan glede seg til å ta det i bruk. Fortsatt god sommer.

Unknown sa...

Very pretty quilt, I love the quilting you did on this.

Mona sa...

Nydelig teppe. Stoffene til Amy Butler passet perfekt til dette prosjektet. Flott jobb du har gjort som alltid.

Anonym sa...

Dette var kjempeflott! Du er så flink atte!!

Anonym sa...

Dette ble utrolig vakkert. Jeg må si du er en meget dyktig dame med nål og tråd. O:)

Timotei sa...

Å, så nydelig et teppe! Virkelig et imponerende stykke arbeid du har lagt ned her! Herlige stoffer!

Elin sa...

Dette var dagens store overraskelse! Eg visste ikkje at du også heldt på med dette teppet! Eg har no 5 windmillar igjen, så skal eg sy dei i remser. No blei eg skikkeleg tend på å få det til. Wow!

Anonym sa...

Oj, det ble flott .

Anita sa...

Teppet er helt nydelig - flotte farger :-D Tenker mottaker ble veldig glad

Anonym sa...

Det ble utrolig nydelig det teppet. En venninne av meg forelsket seg i det mønsteret i bladet, skal jammen vise henne bloggen din!

Anonym sa...

Teppet ble veldig flott til tenåringen...
Imponerende arbeid med teppet.

Hege LH sa...

Måtte kikke litt bakover i bloggen din, og fant dette lekre teppet! Fikk lyst til å sy enda mer... :-)