fredag 25. mars 2016

Til vesken / For the tote


Norsk Quiltetreff med årsmøte i Trondheim bød på mange fristelser, bl. a. flere nye mønster fra AnnAKa. Lappedilla sin stand hadde laget en kit med stoffer du trengte til å sy en sminkepung og en mappe. Disse ble sydd like etter hjemkomst og jammen fikk jeg nok stoffer til å sy tre sminkepunger til.

In Trondheim I bought a kit for making these beautiful makeup bags for the tote. Lappedilla (Norwegian quiltshop in Bodø) sold these lovely fabrics and there were enough fabric for making more than in the pattern "Til vesken"/"For the tote". These are the three in the middle.




På nettet fant jeg noen flotte spisebrikker som jeg nå har hermet etter. Jeg hadde stoffene liggende så det gikk raskt å sy disse. Liker godt kontrasten mellom det gule/oransje og svarte.

On the internet I saw placemats I really liked. Now I have copied and made my own with similar fabrics. Love the contrasts with the yellow/orange and black.




10 kommentarer:

Gitte Møldrup sa...

Fine sminkepunge, og sikke pragtfulde høns på dækkeservietterne.

Trines hobby sa...

Så sarte fine farger! Den strikka duken på bordet drar jeg kjensel på, den har jeg strikka også - skal tro hvor den er?

Siddis back home sa...

Oi, her var det mye lekkert! Happy Quilting!

Sylke Feldhusen sa...

Så mange fine vesker du har sydd! Det var sikkert moro å være på quiltetreff ;)

Astrid sa...

Du er bare en kløpper med symaskinen! Kunne jeg bare trylle som du :)
Har prøvd å sende en mail til deg angående julemessa i Hamna, håper du har fått den :)

Rosa sa...

Wow, so beautiful.Love them all!

Birthe Marie sa...

Lekre sminke punger og tøffe brikker du har sydd! :-)

Hanne sa...

Kjempe fine sminkevesker og friske fine spisebrikker du har sydd. Ønsker deg en fin uke :-)

Siddis back home sa...

Du imponerer stadig med din flotte produksjon! Ha en herlig påske hos dere!

Powercaps sa...

wat een mooi ding