mandag 28. april 2008

Fingerbøller / Thimbles


Nancy har en liten konkurranse gående. Det gjelder å vise frem dine fingerbøller og gi henne beskjed så er du med i en trekning 1. mai.
Jeg har ikke mange fingerbøller å vise frem, men her er de.
Til venstre på bildet er en fingerbølle som fulgte med en gammel Singer symaskin jeg kjøpte i Sverige. Symaskinen er fra 1927, men fingerbøllen er nok endel år eldre.
I midten står min nyeste som ble kjøpt i Alsace i fjor og er min første i porselen.
Til høyre er den som brukes av meg idag. Har prøvd mange forskjellige, men denne passer meg best.

Nancy has a "Give away" going on. You have to show your thimbles and let her know, then you can join the drawing on May 1st. I have only three: On the left is a thimble I found in my Singer sewingmachine from 1927. In the middle is the one I bought in Alsace last year and to the right a thimble I use nowadays.

3 kommentarer:

Anne-Grethe sa...

Jeg finner ingen fingerbøl som passer, jeg! Synes alle er vonde!
Til forrige innlegg: kjempefine poser, tøffe stoff og koselige stichery! :-)

Anonym sa...

Alle store samlinger har begynt med EN. Antar du får flere etterhvert :o)

pip sa...

Ja man får lyst til at få flere fingerbøl nå man ser alle de fine der rundt om i de forskellige blogge, søde poser du har syet, du må have en god weekend.