torsdag 17. januar 2008

Til en prinsesse


Noen venner av oss fikk ei datter 6. januar. Tidligere har jeg sydd to vogntepper etter ide fra Quiltemagasinet nr.2/07 "Prinsesseteppe". Disse har blitt godt mottatt, derfor bestemte jeg meg for å lage et tredje teppe. Ingen er helt lik, jeg har flyttet rundt på applikasjonene for å få variasjon.
All quiltingen ble gjort før applikasjonene ble strøket på og til slutt broderte jeg de to prinsessene.
Idag passet det godt å ta bilder ute med stille dalende snø som dere kan se på nærbildene.
Dette teppet måler 24 1/4" x 28" (61,5 x 71 cm)


6 kommentarer:

Inger sa...

Dette ble virkelig et flott teppe. Du er heldig som har så små i din nærhet og får lov til å lage slikt.

Berit sa...

Nyyydelig quilt!Elsker det rosa Kaffe stoffet du bruker her1

Unknown sa...

det teppet va jo bare nydelig kan vel forstørres til litt større tepper til mine prinsesser. Har 3 stk av dem en på 2 år og 2 som snar blir 5. Tror nok det faller i smak.

Sigrun sa...

Heldige prinsesse sier nå jeg da. Lekkert teppe:-)).

Syersken sa...

Så nydelig dette ble,deilige rosa stoffer,savner å lage slikt. Mi jente er snart 7 og vokst litt fra rosa, desverre...

Lemi sa...

så nydelig ;)