mandag 11. juni 2007

Dukkevognteppe


Barnebarnet i familien har nettopp fylt 2 år og nå mangler dukkevogna utstyr.
Jeg sydde to stjerner etter målene fra "Prinsesseteppet", men valgte en annen applikasjon. Hovedstoffet på puten og sidene har fylte hjerter som jeg har prøvd å etterligne. Disse ble valgt som applikasjon i midten. Toppen ble lagt oppå bomullsvatt og "et stoff som ingen vil ha", som Ann sier. Jeg quiltet det i svakt buete linjer og hjertene ble applikert med stoppefoten. Til slutt vrangsydde jeg denne delen med bakparten som er samme som hovedstoffet og to lag volumvatt jeg hadde liggende. Teppet ble dermed luftigere enn en vanlig quilt og egner seg til å leke med. Puten er vrangsydd med to lag volumvatt. Dukkevognteppet måler 18 1/2" x 16" (47 x 40 cm) og puten 13" x 9" ( 33 x 23 cm).

4 kommentarer:

May Britt sa...

Hei Det var vanskelig å svare deg fra mailen min for du kommer opp med no-reply.
Kurslederen du spør etter heter Bente Tufte og hun er fra Lier. Du kan kontakte henne via Katrines Quiltestue. Hun jobber der innimellom og de har hennes telefonnummer.
Jeg bodde på Bardufoss i 18 år og savner nord-norge veldig mye. Spesielt på denne årstiden. Har kikket gjennom bloggen din og du lager mye fint. Jeg har nå lagt den på bloglines så jeg kommer tilbake på besøk

Berit sa...

Helt nydelig!Kor heldig du e som har barnebarn i familien..:))

Pia sa...

Du e så flink du AnneGrete! Akkurat som æ huska dæ:-)!! Flott teppe! Men at du har klart å få barnebarn!!?? Ja det e nu æ skjønne det e lenge sia æ har hatt kontakt med mine "gamle" quiltevenna. Kanskje æ skulle sy et sånt æ også - å ha i beredskap;-). Man vet jo aldri.... Ellers - tusen takk for mange koselige kommentara i bloggen min! Kommer mer etterhvert, bare tia strekker til.

Anne Heidi sa...

Så mye fint du syr! Dette dukketeppet ble jo bare nydelig!