lørdag 1. august 2009

Sommer i nord / Summertime up north


Vi har noen vidunderlige varme og flotte dager her i nord. Da blir det lite tid til sying utenom jobben, men idag har jeg gjort ferdig en bestilling. I løpet av denne måneden blir det født ei lita prinsesse og her er vognteppet som ei venninne ville jeg skulle sy. Applikasjonene er hentet fra et mønster som heter "Love grows here" og de er lagt på etterat quiltingen var ferdig.
Teppet måler 26 1/2" x 30" (67 x 76 cm.)

Nowadays we have a beatiful weather, warm and sunny. Beside my job there are few hours left for some sewing but today I finished this babyquilt. It's for a little princess who will be born this month. The applications are from a pattern called "Love grows here" and I put them on after the quilting.
The quilt measures 26 1/2" x 30" (67 x 76 cm)


Bildet under:
Løpegang for oppheng til senere bruk.

Photo under:
In case the quilt will be a wallhanging I made a rod pocket on the back.


I hagen blomstrer det villig med sol og varme. Her er mine Surfinia, Blomkarse og Middagsblomster:

During days with sun and heat the flowers are growing well:



Tusen takk alle sammen for flotte kommentarer, både skriftlig og muntlig. Jeg ønsker dere en strålende helg!

Thank you so much for all the comments on my blog. I wish you all a great weekend!

7 kommentarer:

Laila sa...

Kjekt å sjå at det er nokon som har fint sommarver. Middagsblomstrane dine var nydelege. Slik såg også mine ut for to veker sidan. No er dei eit sørgeleg syn...

jofridsquilt sa...

Eit nydelig teppe, og fantastisk flott blomstring. Helsing Jofrid

LindaQuilt sa...

Et skjønt vognteppe og en nydelig blomstring hos deg!
Ja, misunner dere det gode været - kunne tenkt meg litt solgløtt jeg også.

Klarafina sa...

Fantastisk blomsterprakt!
Jeg har tittet litt i bloggen din , og du har jammen laget mye fint!

Lynda sa...

I really enjoy your blog. Your flowers are beautiful.

Carmen sa...

This quilt is very beautifull.
Congratulations

Sølvis blog sa...

Jeg misunner deg det blomstervellet rundt huset. Middagsblomstene er og blir min favoritt og har vært det siden jeg var 6 år og så alle disse lysende solene i farmors hage.